Onze geschiedenis

KBS is ongeveer 27 jaar geleden ontstaan uit een groep gemotiveerde jongens die op een leuke, sportieve manier met elkaar aan vechtsporten budo wilden doen. Als kind trainden wij buiten en overal waar dat maar enigszins kon zoals andere kinderen buiten voetbalden. Met veel van deze , toen nog jongens, trainen we nu nog (of weer). Op een gegeven moment wilden we dat toch wat professioneler gaan doen en is de KBS opgericht. Omdat we van jongs af aan al bezig waren met diverse budo- en gevechtsporten hebben we het plan opgevat om daarin les te gaan geven. Daar ik veel ervaring had op gedaan bij mijn toenmalige boks vereniging lag het voor de hand dat ik de lessen zou gaan geven.

Daarom ben ik cursussen gaan volgen en opleidingen gaan doen. O.a. Algemene Basis Opleiding Sport ABO, Recreatie sportleider, Kickboks Instructeur Leraar NKBB, waardoor mijn voldoening in het lesgeven is ontstaan, maar als het even mogelijk is, meedoen zolang het kan! Verder behoren er meer mensen tot ons team die geschoold zijn in Kapap, Savate, Boksen, Karate, Judo, Kickboksen en Zelfverdediging.

Wij hebben verschillende locaties gehad om onze sport te kunnen bedrijven. Van een oud pakhuis tot een verbouwde timmerwerkplaats, Foto’s, papieren, over al het voorgaande en volgende kunt u op de site terug vinden. (Het lesgeven is voor mij nog steeds een passie, het meetrainen is en blijft leuk).

Dries Sieses